четвъртък, 6 ноември 2014 г.

Щрудел Златна есен


Есента е пъстра с посипаните навсякъде разноцветни листа, приятна с лекият ветрец, носещ мирис на приближаващата зима, уханна на ябълки и круши примесени с канела и най-вече уютна в топлият и спокоен дом.



Продукти:
  • 2 ябълки
  • 1 круша
  • 1 дюля
  • 400 г бутер тесто
  • 5-6 с. л. захар
  • 1 ч. л. канела
  • 2 листа индрише
  • 1 шепа стафиди
  • 8-10 бр. обикновени бисквити
  • 1 жълтък

Приготвяне:
Ябълките и крушата се обелват и се нарязват на много ситно. Дюлята се настъргва на едро ренде. Плодовете се поставят в купа и към тях се прибавят захарта, канелата, стафидите и нарязаното на ситно индрише. Всичко се обърква.
Бутер тестото се поставя върху хартия за печене и се разточва леко. (Не правете като мен, да разточите тестото и да оформите щрудела върху масата. Трудно ще го прехвърлите върху хартията и щрудела се деформира :)Човек дори и да знае някои неща понякога греши). В средата на тестото се натрошават половината от бисквитите. Върху тях се поставя плънката от плодовете, като се оформя на руло. Натрошават се и останалите бисквити.


От двете страни на плънката тестото се нарязва на ленти с размер 2 сантиметра. Лентите се преплитат върху плънката.


 Щрудела се запечатва хубаво от двата края с тестото. Намазва се внимателно с помощта на четка със жълтъка.
Поставя се с хартията в голяма тава и се пече на 180 градуса за 25-30 минути.




Добър апетит с прекрасният есенен вкус и аромат!


13 коментара:

  1. Много есенна обстановка! Много уютно е при теб, Христинка! А пък щруделът изглежда супер вкусен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :) Благодаря, Петя! Винаги съм казвала, че в едно семейство мъжът създава спокойствието, а жената уюта!
      Хубава и уютна вечер и на вашето семейство!

      Изтриване
  2. Здравей, Хриси! Трябва ли да се изцедят плодовете хубаво от сока или бисквитите го поемат. Д.П

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Д. П.! Плодовете не се изцеждат, бисквитите поемат течността, но все пак зависи и от плодовете, защото има и много сочни ябълки.

      Изтриване
  3. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  4. Ох, че вкусно, ароматно и красиво... Хриси, искрено съжалявам, че не мога да си грабна парченце. :)
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, и аз съжалявам, че не мога да ти подам едно парченце, но ще очаквам и в твоята кухня да замирише на есен :)
      Прекрасна вечер, мила!

      Изтриване
  5. Вкусно и уханно! Есенно и уютно!
    Така виждам аз публикацията!
    Взимам си едно виртуално парченце!
    Приятен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Габи!
      Радвам се, че си усетила настроението у дома.
      Почерпи се и хубав ден!

      Изтриване
  6. Стафидите сигурно се прибавят към сместа, нали? А аз бих прибавила и орехи.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, стафидите се прибавят към сместа. Пропуснала съм да го напиша, сега ще го редактирам :).Супер идея са и орехите, но у дома малкият ни син малко се мръщи на тях и аз затова не сложих :)

      Изтриване
  7. Хриси, рецептата ти ми попадна миналата пролет, но вчера я открих в страницата си във фейса- запазила съм си я за по-добри времена!Оказа се че в хладилника ми имам и всички нужни съставки. От дълго време исках да направя този щрудел и все чаках удобен момент, но сега и без него ще се пробвам. Дано успея. Ще добавя и орехи.Дано успея че фурничката ми е малка.От сега се облизвам .Бъди здрава !!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Фани! Радвам се, че щрудела ти е допаднал и ти пожелавам успех в приготвянето му. Можеш да добавяш каквито си пожелаеш ядки, малкият ни син не обича много орехи и аз затова съм ги избегнала. Щом фурната ти е по-малка, можеш да срежеш щрудела на две и така да го опечеш.
      Успех и хубав ден! :)

      Изтриване